29 august 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

Advertising-ul și Guinness

Guinness a fost fondată în 1759, iar primul adevertorial l-a avut până în 1794.

Încă de la începutul secolului 20, Guinness a hotărât standardele în reclamele la bere. ”Guinness is good for you” a fost primul lor tagline, lansat cu doar 87 de ani în urmă. În 2012, de St. Patrick’s Day au organizat cea mai mare petrecere din lume, recordul fiind înregistrat în Cartea Recordurilor sau Guinness World Records.

Și da, Guinness World Records este un brand lansat de berea Guinness ca artificiu de marketing. Poate cea mai bună reclamă a lor din toate timpurile, căci puține beri au contribuit cu atât de mult în lume.

Mai jos aveți ultima lor reclamă și un scurt istoric al reclamelor faimoase din trecut.

1794: Primul banner publicitar publicat în  ’”The Gentleman’s Magazine”  cu subtitlul “Sănătate, pace și prosperitate”

1862: Guinness adoptă harpa în logo

1920: În acei ani încă se bazau pe reclama din gură în gură, deși, după mine, la o bere ca Guinness este singura reclama care contează cu adevărat ;)

1930: În acea decadă Guinness a apelat la serviciile unei agenții de publicitate din Londra, S.H. Benson, care a și fuzionat mai târziu cu Ogilvy & Mather și au ajuns mai târziu una dintre cele mai bune agenții din lume.

1950: Mamelor cu nou-născutți din Irlanda li se dădea să bea Guinness datorită conținutului bogat în fier. Doctorii susțineau ca Guinness are proprietăți medicinale.

1929: Agenția Benson introduce sloganul “Guinness is Good for You” și prinde la public pentru următorii 40 de ani. John Gilroy e angajatul de la Benson care se va ocupa de design-ul brand-ului Guinness pentru următorii 30 de ani.

1935: Gilroy găsește inspirație la circ și se folosește de imaginea animalelor exotice pentru a promova brandul Guinness până în 1950.

1954: Guinness donează 1,000 de exemplare din Cartea Recordurilor într-o campanie de marketing. În prezent Guinness Book of World Records este cea mai bine vândută carte din toate timpurile.

 1966:  Guinness îți face reclamă la televizor folosind tema berii de după serviciu, concept încă nou în lume la data respectivă. Faimoasa companie este printre primele branduri de bere care analizau comportamentul băutorului de bere și au arătat prima dată într-o reclamă consumatorul degustând o bere. Erau vremuri când berea nu era atât de faimoasă, iar publicitatea era un mediu experimental (dacă ați urmărit serialul Mad Men înțelegeți despre ce vorbim).

1969: Guinness semnează cu  JWT (J. Walter Thompson).

1976: Agenția de publicitate JWT câștigă marele premiu de la Cannes pentru campania “Black Pot.”

Guinness moved its account from Benson to J. Walter Thompson (JWT) in 1969. Starting in 1970, JWT produced a series of very simple, but witty commercials. “Black Pot” helped to enforce the brand’s uniqueness compared to other beers and won the brand critical acclaim.

1977: “Insula”, reclama produsă de ARKS Ltd câștigă Leul de Argint la Cannes și un CLIO. În iunie 1999, reclama este denumită cea mai bună reclamă irlandeză din acel secol.

1970-1980: Tucanul îți face tranziția pe sticlă, după o carieră de 20 de ani exclusiv pe print.

1983: Allen, Brady & Marsh’s vin cu un twist nou la o campanie veche și renumită cu noul motto:  Guinnless isn’t good for you. În 3 luni de campanie, Guinness ajunsese la 87% awarness printre adulți.

1985-1995: Rutger Hauer, un actor foarte în vogă în acei ani apare în reclama “Pure Genius”.

1996-1997: Ogilvy & Mather apelează la inteligența consumatorilor și lansează o serie de print-uri și reclame tv cu mesaje subtile și umor de calitate. Instant hit!

1999: “Surferul” by AMV-BBDO devine cea mai memorabilă reclamă a anului fiind premiată cu Leul de Aur la Cannes și mai multe CLIO-uri.

2002: Guinness își amintește fapte istorice cu “Tom Crean”, un spot care vorbește de irlandezulTom Crean, explorator al Articului în expedițiile din 1912.

2006: “noitulovE” practic Evolution (evolutie) scris pe dos este campanie scoasă de AMV-BBDO și care ne arată parcursul a 3 personaje prin viată de la coadă la cap.

2007: Guinness lansează “Tipping Point”, cea mai scumpă reclamă a brand-ului de bere – 10 milioane de lire sterline. Dacă vă place domino-ul, sigur o să vă placă și reclama.

2009: A toast “To Arthur” este campania care celebrează cei 250 de ani ai brandului onorându-l pe Arthur Guinness, fondatorul mărcii. Așa s-a născut și sărbătoarea Arhtur’s Day, pentru a celebra înființarea companiei și fondatorul ei. Dacă vă mai amintiți, pentru Arthur’s Day 2012 reclama a fost făcută în România ;) .

Mai jos aveți un playlist cu toate reclamele de care vă vorbeam.

Slainte!

Sursa

 

Despre Sorin Neagu

Un comentariu

  1. Guinness isi face cinste in primul rand prin calitate. Daca vrei sa bei o bere buna, servesti un Guiness rece, doua, trei.
    Este o bere de exceptie cu niste campanii deosebit de bune.
    Am primit un 10 in facultate pe o analiza a sloganului “Good things come to those who wait”. Sunt fan!

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Înapoi la începutul paginii