Publicitarii încep să le atragă atenția fanilor fotbalului american cu două săptămâni înainte de Super Bowl, cel mai așteptat meci al sezonului început în vara anului anterior.
Super Bowl este unul din cele mai urmărite evenimente sportive din lume și cel mai urmărit program tv în Statele Unite, de când a depășit, în 2010, cel mai urmărit program tv de până atunci – ultimul episod al serialului M*A*S*H (1983). Super Bowl Sunday este ziua cu cel mai mare consum de alimente la nivel național după Ziua Recunoștinței.
Astfel, pauzele publicitare din timpul meciului sunt cele mai scumpe din an în Statele Unite și cam cele mai scumpe din lume, un spot de 30 de secunde costând $2 milioane. La un cost atât de mare vrei ca reclama ta să prindă și să rămână în mintea telespectatorului, cele mai reușite și mai premiate reclame ale anului fiind lansate chiar în duminica Super Bowl-ului.
Totuși publicitarii se bazează pe întreg buzz-ul dinaintea marelui eveniment și își promovează clienții cam în același timp când televiziunea își promovează marele meci transmis live. În perioada dinaintea evenimentului crește și consumul de alcool, în special berea, iar în urma unor studii apărute din lumea advertising-ului, consumul de bere este strâns legat de atenția pe care o au fanii consumatori la spoturile publicitare:
- cu mai multe de 3 luni înainte de Super Bowl atenția 3% dintre americani sunt atenți la reclame
– cu o lună înainte 10%
– cu două săptămâni înainte 11%
– cu o săptămână înainte 14%
– în ziua meciului 15%
În ziua meciului activitatea pe platformele de social media crește, iar 56% dintre americani vor socializa în timpul Super Bowlului:
- facebook – 37%
- twitter – 15%
- search – 13%
- email – 22%
Twitter-ul are cea mai mare creștere în ziua Super Bowlului:
- față de 2010, în 2013 cu 275% mai mulți useri vor da tweet-uri
- reclamele vor fi share-uite cu 650% mai mult în 2013 față de 2012.
50% din americani vor revedea reclamele favorite de la Super Bowl și a după eveniment, 40% vor share-ui reclamele pe rețele sociale, dintre aceștia în procent de 86% pe facebook.
În preajma Super Bowl-ului succesul mai mare îl au brandurile pe urma reclamelor și mai puțin echipele ce joacă marele meci – doar 26% dintre americani dau like echipelor, față de cei 30% ce dau like brandurilor.
Reclamele preferate sunt la fel de discutate după meci ca și cele mai bune faze ale meciului, 32% dintre urmăritori vorbind despre reclama preferată și 32% povestind faza preferată. Show-ul din pauza meciului are mai puține reacții, doar 21% dintre urmăritori povestind mai departe despre concertele ce au loc la pauză.
Băutorii “cu experiență” vor cumpăra aproape dublu în ziua Super Bowl-ului, față de consumatorii ocazionali, vor da cu 35% mai multe tweet-uri și vor posta cu 60% mai mult pe facebook.
- 50 de milioane de six-pack-uri de bere vor fi consumate cu ocazia Super Bowl-ului, doar în America. Echivalentul a 10,8 miliarde de dolari cheltuite în saptămâna dinaintea evenimentului și în duminica cu pricina.
- 58% dintre amerciani vor merge la toaletă în timpul meciului ca să nu rateze calupul publicitar de la pauză.
- berea va fi cauza a 1,4 miliarde de drumuri până la toaletă doar în ziua meciului
- 31 de milioane de americani vor fi mahmuri a doua zi
- 7 milioane de americani vor anunța a doua zi că au probleme medicale și nu vor ajunge la serviciu.
Ce să mai zic?! Ne auzim în ziua Super Bowl-ului, adică pe 3 Februarie. Până și Google-ul vă răspunde la un search despre ziua meciului cu o casetă în care scrie mare când va avea loc, și-abia pe urmă vă afișează celelalte rezultate.
Ce calcule mi-a placut articolul foarte mult, 1,4 milioane de drumuri la toaleta :)))