01 noiembrie 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

Cum comenteaza Ursus Breweries scaderea vanzarii de bere în Romania

Zilele trecute am văzut ştirea cu rezultatele financiare ale unor jucători mari de bere de pe piaţa românească. I-am întrebat pe cei de la Ursus Breweries, Heineken România şi Bergenbier cum comentează. Ultimele două companii au declarat… “no comment”. Aşa că mai jos aveţi doar poziţia Ursus Breweries, primită de la Diana Klusch, Corporate Affairs Director în cadrul companiei.

“SABMiller, prezent în România prin URSUS Breweries încă din 1996, investeste in permanenta in piața de bere de aici. Românii iubesc berea si tocmai de aceea suntem dedicati sa crestem și sa susținem o cultură puternica si plina de viata a berii in Romania. Suntem încrezători în atractivitatea pe termen lung a pieței locale de bere.

In egala masura au existat provocări pe termen scurt în industria berii din România, mai ales în perioada imediat următoare crizei economice. Din 2008 până în 2010, volumele de bere din România au înregistrat o scădere de aproximativ 15%, ceea ce a influențat profitabilitatea URSUS Breweries în 2010 și în 2011.

În anul financiar 2012/2013 volumului de bere vândut de URSUS Breweries a crescut cu 24%. Totusi încrederea și puterea de cumpărare a românilor au stagnat, ceea ce a dus la o crestere a consumului de bere in impachetari și mărci din segmentul economic. Mai mult, prețul materiilor prime s-a majorat, ca urmare a culturilor agricole afectate de seceta din 2012. Cu toate acestea am decis să păstrăm berea la un nivel de accesibilitate adaptat la nevoile consumatorilor noștri, orientați din ce în ce mai mult catre preț.

In continuare credem că piața locală de bere este atractivă și ne bucură să vedem că evoluția profitabilității URSUS Breweries este pe un trend pozitiv. În acest context, ne concentrăm pe construirea unei categorii de bere atractive, capabilă să producă valoare pentru noi, consumatori, parteneri de afaceri, autoritati și alți beneficiari. În același timp, suntem conștienți că puterea de cumpărare este în continuare fragilă în România, consumatorii luând decizii de cumpărare bazate în primul rând pe preț. De aceea, devine evidentă importanța unui cadru legal și fiscal stabil, precum și nevoia apariției sau de intarire a măsurilor de stimulare a creșterii economice.”

Despre Cristian China-Birta

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Înapoi la începutul paginii