20 octombrie 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

Discuţia blogdebere.ro: există puburi care ar dona o parte din profit?

Am văzut o ştire interesantă despre nişte puburi din SUA care donează o parte din profitul lor unor asociaţii neguvernamentele. Mi-ar plăcea să văd şi la noi aşa ceva. Aşa că vă invit la o discuţie pe acest subiect.

Am povestit cu nişte amici pe tema asta. Şi am desprins următoarele argumente pro şi contra. Cu menţiunea că tot ce fac eu este un fel de “inventar” a ce s-a discutat. Şi să vă invit să vă spuneţi punctul de vedere.

Argumente pro

- ONG care ar fi aleasă pentru asociere ar beneficia de fondurile respective
- PR-ul pe care pubul şi l-ar face ar fi foarte “uman”
- ar da un exemplu şi pentru alte industrii şi cine ştie…
- se pot găsi forme legale (sponsorizare, donaţie) astfel încât aceşti bani să meargă către societatea civilă, nu către bugetul de stat, unde nimeni nu mai ştie ce se întâmplă cu ei

Argumente contra

- patronii români de puburi sunt prea “gerţoi” pentru a implementa aşa ceva
- profiturile puburilor sunt oricum mici, aşa că e greu să mai dea din ele
- s-ar putea ca unele puburi să aleaga o asociaţie neguvernamentală din “ograda” şi, de fapt, totul să fie un fel de spălare de bani, cosmetizată ca PR
- cele mai multe puburi oricum lucrează la negru, aşa că banii care să îi direcţioneze către ONG ar fi foarte puţini şi nu merită să se complice

Despre Cristian China-Birta

5 comentarii

  1. La argumente PRO parca au si niste beneficii pentru firma daca nu ma insel din partea statului pentru astfel de “gesturi”.

    Argument CONTRA: Nu o sa mearga niciodata pentru ca se lucreaza mult la negru :) . Poate ai uitat ca se vroia si o taxa pe bacsis ?

  2. La noi se poate pune asta in aplicare si prin directionarea a 20% din impozitul pe profit datorat Statului.
    Lucru care nu i-ar costa nimic :D

    Stiu anumite puburi care au facut asta ;)

  3. Orice sponsorizare, donatie, etc, atrage efecte fiscale pozitive societatii ( reduceri la impozitul pe profit direct proportional ).

    Pe langa acest aspect, este si reclama, cel mai bun mod de reclama este p2p-ul ( people to people ).

    De obicei, multi agenti economici ofera sponsorizari ( baluri, evenimente sociale, etc ). Depinde de cine le prezinta proiectul si cel mai important de beneficii, in fond ca livreaza la stat sau catre un ONG este acelas lucru pt respectivul agent economic.

    Secretul ar fi Realizarile ONG-ului, adica sa ateste clar ce a realizat cu acele sume de bani colectate de la diversi ag economici.

    Orice ag economic este administrat de catre un om, orice afacere se face intre oameni, deci da ar functiona ideea.
    Si da romanul este si solidar!

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Înapoi la începutul paginii