Ieri, 30 octombrie, Ursus Breweries a lansat noul program din cadrul platformei de comunicare Despre Alcool, numită Control Generation. La 2 ani de la lansare, conceptul Despre Alcool vine cu un website redesenat, plin de secțiuni noi, cu o aplicație “Zero la Mie” nou gândită, cu ghiduri noi pentru un public țintă divers și aplicații gândite pentru a acoperi mai pe larg mediul online. A fi în control privind deciziile luate cu privire la consumul de alcool acum este mai ușor ca niciodată datorită informațiilor oferite de Ursus. Totul depinde de tine. Fii în Control Generation!
Înainte să dezvoltăm pe seama noutăților aduse platformei Despre Alcool, haideți să privim puțin în urmă la realizările avute în cei 2 ani de la lansare, ca să știm despre ce vorbim. Textul este lung doar din vina celor care se ocupă de proiectul Despre Alcool n-au stat degeaba și au făcut în 2 ani cât alții în 10.
Află-ți echilibrul
Este un program de responsabilitate socială privind consumul de alcool lansat de Ursus Breweries în octombrie 2010. Progamul a atins problemele legate de consumul alcoolului în rândul minorilor și în șoferilor care urcă apoi la volan, cât și consumul excesiv de alcool și problemele de sănătate apărute pe urma acestui consum iresponsabil.
Tot atunci s-a alăturat proiectului și Cabral, pentru a facilita comunicarea mesajelor Despre Alcool atât tinerilor cât și celor trecuți de prima tinerețe, dar și în mediile online și offline. Sincer, nu văd o alegere mai bună pe care o puteau face cei de la Ursus pentru rolul de reprezentant al platformei Despre Alcool.
În cei 2 ani de activitate, Despre Alcool a lansat, prin programul Află-ți echilibrul, campanii peste campanii pentru a obișnui românul în a lua decizii informate și responsabile despre consumul de alcool. Au început de la împărțirea etilotestelor pe litoral, unde peste 10000 de oameni au luat la cunoștință mesajul promovat de Ursus pe toate ambalajele, continuând apoi cu o implicare activă în raliul “Gala Campionilor” pentru a răspândi mesajul printre șoferi și nu numai.
A urmat lansarea primei aplicații prin sms care calculează estimativ, în funcție de datele introduse, timpul în care alcoolul este eliminat din sânge, numită “ZeroLaMie“.
Spre finele anului 2010 a fost trimisă prima felicitare virtuală de pe site-ul www.desprealcool.ro, drept mulțumire pentru prietenul care nu a băut ca să te ducă acasă în siguranță. 9000 astfel de felicitări au fost trimise în perioada următoare.
În 2011, la Raliul Clujului, 50 de piloți au subliniat importanța mesajului exprimat de Ursus Breweries prin Despre Alcool, acestora adăugându-se și 150 de barmanii spre sfărșitul aceluiași an, cand au fost organizate training-uri despre alcool și responsabilitate socială printre cei ce, într-o anumită măsură sunt responsabil de cantitățile de alcool pe care le consumăm ca “social drinkers”.
Au urmat părinți și tinerii, cărora li s-au comunicat mesajele de responsabilitate prin acțiuni de informare urbane și rurale, prin școli cât și la evenimente culturale (StudentFilm Weekend la Costinești), dar și prin aplicații dedicate. În decembrie 2011 a fost lansat Petre*, prima aplicație românească dedicată tinerilor ce doresc să organizeze o petrecere distractivă și responsabilă.
Pe partea de online, pe lângă prezența pe cunoscutele platforme de socializare (btw, pe facebook tocmai au trecut de 27 000 de fani), site-ul www.desprealcool.ro a contribuit enorm la răspândirea mesajelor de responsabilitate. 150 000 de oameni au vizitat site-ul de-a lungul timpului, iar timpul mediu petrecut pe site a fost de 3 minute. Cei mai mulți tilizatori au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, din care 62% sunt bărbați, iar 10% au accesat informația de pe mobil.
[nggallery id=82]Control Generation
Site-ul www.desprealcool.ro este regândit și restructurat pentru a îngloba mai multe informații despre consumul de alcool.
La secțiunea “Conversații despre alcool” s-au înmulțit speakerii ce reprezintă crezul Despre Alcool. Lui Cabral i s-au alăturat nume mari pentru a vorbi despre diferite teme legate de alcool: comunicarea cu părinții – Daniela Gheorghe, cultură urbană – Cristina Bazavan, bun simț – Vlad Petreanu, distracție – Bogdan Nicolae, nutriție – dr. Șerban Damian, psihologie – Gyorgy Gaspar și gastronomie – Viorel Copolovici.
Hai la Petre* și Control Generation au acum aplicații noi pe facebook, iar aplicația “Zero la mie” a fost regandită iar noul mecanism permite un calcul mai precis al timpului în care utilizatorul revine la o alcolemie de zero la mie. Pentru a încerca aplicația trimite un sms cu textul “Zero la mie” și anul în care te-ai născut la numărul 1267 sau intră pe site-ul www.desprealcool.ro/zerolamie
A fost lansat și ghidul “Vorbind cu părinții despre consumul de alcool” scris de psihologul Daniela Gheorghe pentru a îndruma părinții ce doresc să își informeze copiii despre alcool. Tot ieri a fost lansat și “Ghidul șoferului începător”, ghid ce va fi împărțit noilor șoferi de către Poliția Rutieră odată cu permisul de conducere.
Tot ieri au fost prezentate și statistici deprinse în urma unei cercetări realizate de Cult Research Marketing și cerută de Ursus Breweries. Astfel aflăm că tinerii între 18 și 25 de ani din România își doresc să fie în controlul propriei vieți, iar faptul că pot face acest lucru le oferă un sentiment de siguranță. Principala zonă în care își doresc să aibă controlul este cea a relațiilor personale (68% legat de familie, 42% în relația cu prietenii și 7% în relația cu colegii) și mai puțin în sfera relațiilor sociale (46% în domeniul vieții politice și 32% în domeniul vieții profesionale). În egală măsură, familia are o mare influență asupra deciziilor tinerilor (82% declară că sunt influențați de aceasta), dar și prietenii (56% din repondenți declară că ascultă părerile acestora).
Când vine vorba despre băutură, opinia celorlalți pentru schimbarea comportamentului privind consumul de băuturi alcoolice contează în proporție de 61%. De asemenea 41% din tineri declară că și ei exercită control asupra colegilor și prietenilor legat de consumul de băuturi alcoolice.
Studiul, realizat pe un eșantion de 1.005 tineri între 18 și 25 de ani din principalele orașe ale țării, care au declarat că în ultimele trei luni au consumat cel puțin o dată alcool, a cercetat modul în care tinerii se raportează la noțiunea de “Control”.
- tinerii se simt confortabil când sunt în control;
- majoritatea tinerilor este conștientă că obiectivele lor de viitor depind de ei și le pot atinge doar prin forțe proprii;
- sunt receptivi la sfaturi: peste 80% încearcă să se corecteze când primesc observații de la colegi în legătură cu greșelile pe care le fac;
- conștientizează efectele consumului iresponsabil de alcool: 40% ar încerca să oprească un prieten care a băut prea mult; doar aproximativ 25% din eșantion nu ar lua nicio atitudine;
- tinerii sunt atenți la imaginea pe care și-o creează online și admit că pe rețelele sociale se prezintă așa cum ar dori să fie, nu așa cum sunt în realitate: pentru aproximativ 60% dintre tineri impresia pe care o fac celorlalți cu care comunică în mediul online este importantă;
- tinerii sunt conștienți că imaginea lor online le afectează prezența offline: 20% dintre repondenți au admis că activitatea de pe rețelele de socializare le-a afectat viața personală;
- pentru tineri, Internetul înseamnă libertate: 80% apreciază pozitiv faptul că fiecare persoană se poate exprima liber în mediul online.
La Blog de Bere ne place să credem că întotdeauna ne încurajăm cititorii să ia decizii informate despre alcool, iar inițiativa Ursus Breweries nu poate decât să ne încânte. Că tot vă scriem despre cele mai bune beri ori despre cele mai serioase brand-uri sau cât de sănătoasă-i bere, vă reamintim că întotdeauna am recomandat fix doza zilnică recomandată și de doctori, cât și de studiile despre bere pe care le-am tot menționat aici pe blog, adică două beri de 0,33 la bărbați și una de 0,33 la reprezentantele sexului frumos.
Și că tot vorbim de consum responsabil de alcool, la lansarea Control Generation am văzut cel mai ingenios gadget. Oamenii de la Cult Research Marketing au dotat un șofer cu niște ochelari speciali care urmăreau punctele de interes pe care le urmăreau și ochii șoferului în timpul șofatului. Tare curios sunt să văd un test cu aceeiași ochelari și același șofer, doar că sub influența unei beri, ca să vedem atunci cât de afectate ne sunt simțurile și reflexele .
În cadrul lansări am putut schimba câteva cuvinte și cu fenomenalul pilot de raliu, Bogdan Marișca. Cu dânsul, care-i om foarte fain, apropo, am vorbit despre cursurile de defensive driving făcute în parteneriat cu Ursus Breweries și de școala de pilotaj Napoca Rally Academy, cât și despre condus în general, cauciucurile de iarnă și importanța lor, mașini de stradă și de raliu, diferențele dintre combustibilul de raliu și cel normal etc. Din păcate nu mi-a dat prin cap să îl întreb de ce a ales cariera de pilot de rally sau cum a ajuns să se decidă că asta își dorește. Înțeleg de ce, dar mi-ar fi plăcut să aud cuvintele lui. Rămâne pe data viitoare .
[nggallery id=80]Mai jos aveți și un infografic interesant și puțin comic (pentru cei ce se simt cu musca pe căciulă) despre câteva statistici legate de postarile în social media sub influența alcoolului