30 octombrie 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

URBB, câștigătoare la Gala Green Business Index 2012

URBB este unul dintre cei mai mari producători de băuturi de pe piaţa locală, fiind prezent pe piaţa berii, a băuturilor răcoritoare şi pe cea a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde exclusiv mărci premium: pe piaţa berii mărcile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny, Granini pe piaţa băuturilor răcoritoare, precum şi recenta lansată marcă de apă minerală Bilbor.

În cadrul Galei Green Business Index 2012 de luna trecută, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a fost răsplătită cu două premii I, la categoriile “Managementul deşeurilor” şi “Dezvoltare sustenabilă”. În plus, compania URBB a fost clasată pe locul II, în topul celor mai responsabile companii faţă de mediu.

Premiile Green Business Index 2012 au inclus două diviziuni: Industrie/producţie şi Servicii/comerţ, URBB fiind inclusă în cea dintâi. URBB a primit recunoaştere şi în categoriile “Transport sustenabil” (locul III), “Impactul asupra mediului”  şi “Utilizarea resurselor” (locul IV).

Hezy Ovadia, Preşedinte URBB
URBB mobilizează anual angajații săi în acţiuni de voluntariat marca Umbrela Verde şi Capitala Verde a României. Pe lângă angajații companiei, s-au alăturat acțiunilor parteneri, consumatori și reprezentanți ai autorităților locale și centrale, numărul total de voluntari depășind sute de persoane. În plus, încercăm pe cât posibil să lucrăm într-un mediu cât mai “verde”, amenajând spaţii cu gazon, arbuşti şi arbori precum brazi, molizi, mesteceni sau paltini.

 

URBB investeşte anual peste un milion de dolari în protecţia mediului. URBB a realizat peste 75% din obiectivele de mediu cuprinse în Strategia de Dezvoltare sustenabilă. Prin planul anual de management de mediu s-au redus consumurile de: apă cu 9.4% faţă de anul precedent, gaz metan cu 4%, electricitatate cu 5%, 27% din necesarul de energie electrică a fost obţinut prin cogenerare şi biogaz, ca urmare a investiţiilor de eficientizare energetică făcute în 2008 şi respectiv 2010.

Anul trecut, URBB a generat din activitatea curentă o cantitate de 5.242 tone de deșeuri de sticlă, hârtie, carton, lemn, metal plastic, precum şi DEEE, ce au fost colectate selectiv folosind metoda separării pe şase categorii. Pentru minimizarea cantitaţii de deşeuri, URBB a utilizat şi tehnologii de minimizare a pierderilor în producţie, astfel reducând pierderile de ambalaje cu 0,77% şi cu 0,94% pierderile totale din producţie, printr-o monitorizare eficientă a echipamentelor şi o monitorizare a pierderilor pe faze tehnologice.

Subprodusele au fost valorificate 100%: borhotul din malț a fost livrat ca furaj către ferme de creștere a animalelor. 100% din subprodusul alcool distilat (reziduu din procesul de producere a berii fără alcool) a fost livrat ca materie primă secundară.

Peste 75% din numărul de angajaţi ai companiei sunt instruiţi/informaţi cu privire la reciclarea şi minimizarea cantităţii de deşeuri generate.

În 2010 a luat naștere “Capitala Verde a României”, ca parte din programul de responsabilitate socială Umbrela Verde, lansat de Tuborg în anul 2007 în parteneriat cu Ministerul Mediului şi Pădurilor, având drept scop conştientizarea importanţei proiectelor urbane de mediu. Cea mai recentă ediţie a competiţiei a cooptat 13 oraşe care s-au luptat pentru marele titlul, Oradea fiind oraşul care a câştigat competiţia şi dreptul de a purta titlul de Capitală Verde a României în anul 2012.

În 2012, numărul de companii înregistrate în GBI a depăşit 300. 40% dintre acestea au fost reprezentate de companii mari, iar 44% de întreprinderi mici şi mijlocii. Două treimi dintre companiile participante anul acesta sunt prezente pentru prima oară în proiect. Sectoarele de activitate ale companiilor din Green Business Index 2012 sunt extrem de diverse, pe primele locuri fiind energia, transportul şi managementul deşeurilor, urmate de industria alimentară, industria auto, construcţii, sectorul financiar-bancar şi cel hotelier.

Umbrela Verde este o campanie de responsabilizare faţă de mediu menită să schimbe o mentalitate profund greşită a românilor: “Gestul meu nu contează” şi să-i convingă că, împreună, trebuie să păstrăm România curată, prin acţiuni care urmăresc responsabilizarea prin puterea exemplului personal.

Programul se bucură în acest moment de sprijinul a peste 1.300 de voluntari şi peste 1000 de bloggeri parteneri. În plus, mai mult de 150.000 de stickere pentru maşină cu mesajul “Eu nu arunc gunoi pe stradă” au fost distribuite atât prin acţiuni punctuale derulate în trafic, cât şi direct beneficiarilor, în urma solicitărilor primite pe site-ul campaniei, www.umbrelaverde.ro.

Despre Sorin Neagu

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Înapoi la începutul paginii