Un studiu realizat de Ziarul Financiar, pe baza informaţiilor furnizate de Asociaţia Berarii României, spune că în intervalul 1998 – 2012, consumul de litri de bere pe cap de locuitor s-a dublat.
Dacă în 1988 statisticile spuneau că românii consumă în jur de 44 de litri de bere pe cap de locuitor, anul trecut consumul ajunsese la 90 de litri, lucru care situează ţara noastră pe locul 6 în Europa.
Considerate un barometru al economiei, vânzările de bere au reflectat creşterea puterii de cumpărare, iar evoluţia pozitivă a atras marii berari ai lumii precum Heineken, SABMiller sau Molson Coors, care au ajuns să-şi dispute acum piaţa locală.
Singurul producător local care a reuşit să se impună pe piaţa este Romaqua (care are branduri precum Albacher, Dorfer sau Mühlbacher).
Creşterea consumului nu a adus şi creşterea proporţională a numărului de fabrici de bere, ci dimpotrivă. Dacă în 1994 erau active 125 de fabrici, în prezent numărul acestora a scăzut sub 20. Ultima „victimă“ a fost fabrica Ursus de la Cluj, care a fost demolată anul acesta.