01 noiembrie 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

Ce beri avem în TOP 50 Branduri Fascinante pentru români?

Ferrari se menţine în 2012 pe prima poziţie în topul celor mai fascinante 50 de branduri, realizat în exclusivitate de compania de cercetare de piaţă Unlock Market Research pentru revista Biz.

Suntem mândri că brandurile de bere sunt în continuare fascinante în mintea consumatorului din România, iar branduri precum Stella Artois (locul 5) și Heineken (locul 6) devansează branduri mult mai exclusiviste precum Prosche, BMW sau Mini. Asta denotă că românul încă preferă esențele tari în sticluțe mici, sau în cazul nostru la doze de 500ml.

Stella Artois și Heineken sunt beri din gama premium, iar felul în care se promovează aceste branduri pe piața de la noi nu ascunde deloc acest detaliu – ne sunt prezentate peste tot ca beri exclusiviste, dar accesibile românului de rând, o particică de high-life pentru muritorul de rând.

Îmi place să cred că românul se rafinează cu privire la berea pe care o consumă, iar Stella și Heineken sunt brandurile alese când dorește să consume o bere aparte, dar accesibilă tuturor, mai ales ca puncte de distribuție, căci multe-s berile excelente și exclusiviste, dar puține-s ușor accesibile, și mai puține-s promovate pe măsura gustului lor. Stella Artois și Heineken sunt berile accesibile tuturor și încă fascinante în minte românului.

 

•••

Lansarea celei de-a doua ediţii a topului celor mai fascinante branduri pentru români a avut loc joi, 19 iulie, în cadrul unui eveniment special organizat de revista Biz la Forza Rossa Caffe cu brand manageri, bloggeri şi jurnalişti.

Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research

Constatăm o dinamică mai mult decât interesantă de la un an la altul. Unele mărci au strălucit mai puternic în 2012 comparativ cu 2011 şi au împins la baza topului mărcile care nu au «fascinat» la fel de mult în acest an.

Marta Uşurelu, acţionar majoritar şi redactor şef al revistei Biz

Am realizat acest studiu pentru că am vrut să vedem în ce constă fascinaţia pe care unele branduri o exercită asupra noastră. Rezultatele studiului de anul acesta ne reconfirmă faptul că românii continuă să viseze!

Topul de fascinaţie nu are legătură cu puterea mărcii în piaţă, din acest motiv în top nu întâlnim întotdeauna cele mai bine vândute sau mai influente branduri. În 2011, Unlock a realizat un studiu ce viza atât definirea fascinaţiei în percepţia consumatorilor, cât şi măsurarea indexului de fascinaţie pentru o serie de branduri cunoscute. În 2012, Unlock a reluat cercetarea, de această dată vizând doar măsurarea indexului de fascinaţie, construit pe baza informaţiilor colectate în cadrul studiului iniţial.

Ediţia Branduri Fascinante 2012 a fost realizată pe un eşantion reprezentativ urban, de 600 de respondenţi, prin metoda intervievării telefonice (chestionare CATI). Respondenţii au evaluat brandurile din câte 4 categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la o serie de atribute pragmatice şi emoţionale, definitorii pentru fascinaţie. În urma acestei evaluări, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al fascinaţiei, iar rezultatele au fost compilate într-un top al celor mai fascinante 50 de branduri pentru anul 2012, prezentat în acest raport. În cadrul studiului Unlock au fost identificate patru categorii de mărci, în funcţie de fascinaţie şi notorietate: branduri cu notorietate mică şi puţin fascinante, branduri cu notorietate mare dar puţin fascinante, branduri cu notorietate mică dar foarte fascinante şi, în sfârşit, branduri cu notorietate mare şi foarte fascinante.

 

 

Despre Sorin Neagu

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Înapoi la începutul paginii