În urma conferinței de presă susținută azi, 21 martie, de Asociația Berarii României (Ursus Breweries, Heineken, Bergenbier, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod) am rămas cu o sumedenie de statistici și cifre, însă concluzia ne lasă cu un gust amar: pofta de bere a romanului a fost mai mult pusă în cui în anul 2011.
Deși investițiile producătorilor de bere au crescut cu 20%, consumul a fost cu 16% mai mic decât în 2008, an în care s-a consumat, în medie 100 de litri pe cap de locuitor, față de 89 de litri în 2011 și 88 de litri în 2010. Totuși ne păstrăm peste media europeană de 80 de litri consumați pe cap de locuitor, dar fruntași rămân tot germanii, cehii și irlandezii.
Datele arată că berea la PET are o creștere de două puncte procentuale față de 2010, respectiv 51,3% in 2011, și a asigurat mai mult de jumătate din volumul vânzărilor de bere. O ușoară creștere a înregistrat și berea de import.
Înțelegem deci că buzunarul romanului a fost afectat destul de serios de criză, acesta ajungând să-și tempereze pofta de bere. Astfel concluzionăm că berea este un bun indice economic reflectând, prin volumul vânzărilor, climatul economic curent.
Data viitoare când îți comanzi o bere gândește-te că contribui la însănătoșirea din punct de vedere economic a României (în 2011 statul român a încasat 272 de milioane de euro în urma consumului de bere).
Berea scade pofta de criza
consumul excesiv de bere dauneaza grav crizei )