Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producător de bere din lume, va prelua integral grupul mexican Modelo, pentru 20,1 miliarde de dolari, adăugându-şi astfel la portofoliu cunoscuta marcă Corona.
AB InBev, formată în 2008 prin fuziunea Anheuser-Busch (SUA) cu InBev (Belgia), va plăti cu circa 30% mai mult faţă de cotaţia bursieră a Modelo din 25 iunie, ultima şedinţă de tranzacţionare înainte ca informaţiile privind discuţiile dintre cele două companii să devină publice. Gigantul berii îşi consolidează astfel poziţia pe pieţele emergente şi câştigă Corona, una dintre cele mai cunoscute mărci de bere la nivel mondial. Ţările în dezvoltare sunt tărâmul făgăduinţei pentru companiile cu prezenţă importantă în Europa şi America de Nord, unde şomajul ridicat şi condiţiile economice dificile împing în jos vânzările. AB InBev, care produce beri ca Budweiser, Beck’s, Stella Artois sau Leffe, estimează că fuziunea cu Modelo va genera câştiguri de cel puţin 600 milioane de dolari pe an. Sursa