15 noiembrie 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

Timp de două zile renunțăm la bere pentru cafele și cocktailuri la Barmaniada 2012

Cea de-a patra ediţie BARMANIADA continuă provocările cu Etapele de Barista și Mixologie.

Marţi, 20 noiembrie, începând cu orele 20:00, la Palatul Ghika, cei mai talentați barista se vor întrece în arta cafelei, iar miercuri, 21 noiembrie, la aceeași oră, barmanii își vor demonstra talentul prin crearea și prepararea de cocktailuri inedite.

Ambele etape se vor bucura de prezența a doi invitați speciali, personalități recunoscute în industria bartending-ului european: Nora Smahelova, membru certificat al juriului World Barista Championship, și Marian Beke, barman și trainer internațional de renume. Cei doi invitați vor juriza competiția la nivel înalt, în calitate de membri oficiali ai juriului Barmaniada.

Dacă la Etapa de Bere și Vin, Blog de Bere a fost partener media, la Etapa de Mixologie, Blog de Bere va fi prezent și el în juriu, unul mai special, care va premia, printre altele, și cel mai Blogohoolic Cocktail. Așadar și prin urmare am marea onoare de a juriza cocktailurile fenomenale pregătite de concurenți – treabă grea, dar cineva trebuie să o facă și pe asta :D.

Sigur! Nu prea are legătură cu berea, dar respect prea mult meseria de barman ca să ratez așa ocazie. Plus că, după bere, cel mai mult iubesc cafeaua și-s pasionat și de magia cocktailurilor. Iar întrecerea celor mai buni barmani din țară chiar nu o puteam trece cu vederea, mai ales că am și eu în spate 6 luni de experiență ca barman. Poate n-am ajuns eu cel mai cel în perioada scurtă de activitate, dar am găsit un respect enorm pentru această meserie și am învățat enorm de multe despre cafea, bere și cocktailuri. Nu destul de multe, dar îndeajuns cât să-mi placă la nebunie și să doresc să asimilez mai multe cunoștințe. PS: glumeam în titlul – normal că vom degusta și bere :D.

Oricum, fiți fără griji, nu voi juriza fără un training serios înainte. Voi fi degustătorul cu o perspectivă fresh când vine vorba de gust, arome, echilibru și creativitatea prezentării – mai ușor de impresionat, dar și ușor de nemulțumit.

Cel mai strict voi analiza shareabilitatea cocktailurilor, online și offline. Prin urmare, pentru mine, cel mai Blogoholic Cocktail va fi cel care va puncta cel mai mult pe lista mea de categorii, că mi-am făcut deja un sistem de notare, ca să se vadă că-mi iau treaba în serios:

Pinstagramified Cocktail: voi analiza cât de frumos este prezentat cocktailul și ce șanse are să fie fotografiat și shareuit online;
SEO Cocktail: cât de unic și de ușor este de ținut minte numele cocktailului; cât de ușor se găsește pe google; cât de flashy și de atrăgătoare este denumirea;
Twitterrific Cocktail: voi analiza cât de mult ai povesti despre cocktailul respectiv pe platformele de blogging și microblogging, dar și cât de mult s-ar promova prin word of mouth;
King of Content Cocktail: aici contează conținutul, gustul, consistența și dacă ai bea mai mult de unul într-o seară de povești cu prietenii.

Voi puncta cu note de la 1 la 5 sau cu steluțe, în funcție de câte cocktailuri am degustat până la momentul respectiv :D. Am și marea onoare de a acorda personal premiul pentru cel mai Blogohoolic Cocktail la finalul etapei.

Etapa de Barista - marți, 20 noiembrie
Concurenții îți vor etala măiestria în prepararea și servirea cafelei, cât și cunoștințele lor despre cultura din jurul cafelei. Etapa va consta în prepararea și servirea corectă a 4 espresso, 4 cappuccino și 4 băuturi pe bază de cafea, într-un interval de 15 minute, și prepararea a două Irish coffee în 5 minute.


Etapa de Mixologie – miercuri, 21 noiembrie
Concurenții vor parcurge 3 probe: Shot -Tails, Cocktail Concept și Jameson Perfect Serve. Creativitatea în folosirea aromelor, metoda de preparare a cocktailurilor, cât şi prezentarea și servirea rețetelor proprii, va desemna cei mai buni mixologi.


Târg de bartending și cafea
Pe parcursul celor două zile ale competiției, Palatul Ghika va fi și gazda unui târg de specialitate dedicat pasionaților din domeniul bartending-ului. Alături de expunerile detaliate ale ofertelor de spirtoase, vizitatorii interesați de serviciile disponibile în industria HoReCa vor beneficia și de o prezentare de soluții logistice complete. Spre încântarea publicului, expozanții vor susține sesiuni speciale de cupping, degustări de cafea de origini, prezentări și recomandări de metode de preparare a cafelei pentru acasă.

În cadrul fiecărei etape, publicul va avea ocazia să experimenteze gusturi și arome unice, participând la demonstrații cu băuturi neconvenționale create la barurile special amenajate. Pasionații de cultura cafelei pot urmări live cum prepararea acesteia se transformă în artă și cele mai creative desene dau personalitate fiecărui cappuccino pregătit la barul special DonCafe. Iar cel mai nou trend în bartending, conceptul de shot tails, inventat de Jameson, va fi prezent și cu această ocazie, pentru a evidenția particularitățile mixologiei “separate”, prin savurarea succesivă a ingredientelor unui cocktail cu whisky.


Premii
La finalul fiecărei etape, concurenții vor fi premiați după cum urmează:
400 € – locul I, 250 € – locul al II-lea, 150 € – locul al III-lea.

Barmanul care acumulează cele mai multe puncte pe parcursul tuturor probelor de concurs va fi desemnat, la finalul competiţiei, “Barmanul Anului 2012 în România”. Barmanul Anului 2012 se va bucura de premiul cel mare, în valoare de 1000 € şi, mai ales, de şansa de a reprezenta România la Jameson Bartenders Ball 2013, în Irlanda.


Live
Competiţia va beneficia de transmisie live pe site-ul  www.barmaniada.ro


Organizatori: Barmania şi Tonka Soul Cafe
Eveniment susţinut de: Jameson, Doncafe
Parteneri: Astoria, MCE-Macchine per Coffee Espresso, AQUA Carpatica, Siropurile 1883, Hamilton Beach, Fantazia PR Boutique
Parteneri media: BeWhere!, Yuppy.ro, 9am, Metropotam, Realitatea.net, iQads, Barstein.ro, 24fun, Blog de Bere, Gastromedia, BlogEvent.ro, Radiolynx, Vipstyle, Afterhours, Tophospitality.ro

Despre Sorin Neagu

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>