Chinezu a luat la întrebări brandul Staropramen. Da-i de bine, vă promit, că nu era el atât de curios când venea vorba de un brand dacă nu-i atrăgea atenția cum o face Staropramen cu toate lucrurile faine pe care le face prin online-ul de la noi. Rar mai vezi brand atât de deschis cu online-ul, în special pe la noi, și atât de implicat în mai toate evenimentele 2.0, că doar nu-i lăudam degeaba aici. Și-acum să vedem întrebările și mai ales răspunsurile
În primul rând mulțumiri că ați ales să sprijiniți atât de multe evenimente din online. V-aș ruga să ne spuneți câteva cuvinte despre ce înseamnă Staropramen în România și ce valori are acest brand.
Staropramen, berea pragheză numărul 1 în lume, s-a lansat în România anul trecut, în iunie, ea fiind o bere tradițională cehească, produsă după o rețetă tradițională. Nu mai este un secret că berea cehească este foarte iubită de români, fiind asociată cu calitate și tradiție. Jucând într-un segment dinamic, Core+, Staropramen inspiră seriozitate și succes la nivel internațional, cu un gust plin și puternic care exprimă esența spiritului orașului Praga. Staropramen înseamnă spontaneitate, încredere în sine și trăirea fiecărei clipe cu entuziasm.
Cât de provocatoare a fost lansarea unui brand nou pe piața de bere din România? Care au fost principalele căi de atac pe care le-ați ales?
Lansarea Staropramen a fost o provocare dar și binevenită pentru compania Bergenbier SA care și-a completat astfel portofoliul de mărci, fiind reprezentată acum în toate segmentele de piață. A fost un pas firesc pentru Bergenbier SA, să lanseze Staropramen, în contextul pieței din 2011. Segmentul Core+, în care se poziționează Staropramen este un segment dinamic, cu competitori puternici, cu un mare potențial de creștere. Am avut însă șansa de a reprezenta un brand internațional puternic, vândut cu succes în peste 30 de țări din lume și astfel lansarea sa a fost una de succes. Staropramen se traduce prin tradiție cehească, curiozitate și dorință de a explora cât mai mult, și reușește cu succes să transmită spiritul liber al Pragăi.
Cum ați caracteriza în câteva cuvinte piața de bere din România? Mai este loc pentru branduri noi sau deja vorbim despre o saturare?
Piața berii este o piață foarte dinamică, cu o mare tradiție în România. 99% din consumul de bere provine din producție autohtonă, iar acest lucru ne ambiționează să oferim constant produse inovatoare, cu potențial de creștere a cotei de piață. Nu putem vorbi de suprasaturare, deși în ultimii 3 ani piața berii nu a mai înregistrat creșteri spectaculoase ci mai degrabă s-a stabilizat. Previzionam o creștere a pieței berii în viitor, mai ales pe segmentul berilor speciale, inovatoare. Cum focusul nostru este pe inovații, avem încredere în viitor.
Frigiderul Staropramen este deja o prezența consacrată la evenimentele cu bloggeri. Ați mizat de la începutul lansării brandului în România pe social media sau a fost o întâmplare?
Întrucât Social Media înseamnă socializare și interacțiune, iar Staropramen se adresează unui consumator cu o minte deschisă și o curiozitate vie, gata să împărtășească idei și să experimenteze stiluri de viată noi, asocierea celor două concepte a venit de la sine. Pentru noi social media este un prilej foarte bun de a intra în dialog cu consumatorii și de a-i aduce alături la un pahar de Staropramen aproape de spiritul liber al Pragăi.
Cum caracterizați colaborarea cu bloggerii până acum? Veți mai continua să va implicați în evenimente blogosferice?
Titlul primit de Staropramen – „berea bloggerilor”, venit tot din blogosfera, fiind pentru noi o onoare, identitatea brandului regăsindu-se complet în acest mediu. A fost o colaborare frumoasă, care a început în vara anului trecut și cu siguranță va continua și pe viitor.
Care a fost factorul decisiv pentru care ați ales să va implicați în evenimente din mediul online?
E deja de la sine înțeles că bloggerii cei mai buni merită o bere pe măsură. Pentru că ne place să fim printre cei mai buni , am ales să fim prezenți și la evenimente și să luăm pulsul noutăților din social media chiar de la față locului.
Ce așteptări evenimentele din online pe care le susțineți?
Ne dorim să promovăm marca Staropramen în blogosfera și să transmitem ideea că Staropramen, berea pragheză numărul 1 în lume este alături de bloggeri în orice moment important pentru ei. Totodată ne dorim să transmitem în mediul online ideea că Staropramen este cea mai bună opțiune și în offline atunci când vine vorba de socializare, evadare din cotidian și savurarea unei beri de calitate alături de prieteni.
Un mesaj pentru comunitatea online?
Vă așteptăm în Pragosfera Staropramen.