15 noiembrie 2013
BRANDUL SAPTAMÂNII: Centrul de Studii despre Bere

CELE MAI PUTERNICE BRANDURI ROMÂNEȘTI (DE BERE) 2013

Pe primul loc în Topul celor mai puternice 50 de branduri românești, pentru al patrulea an consecutiv, se află Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu și Zuzu. Clasamentul are la bază un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz și a fost lansat miercuri, 11 septembrie, în cadrul conferinței BrandRo.

BrandRo – Cele mai puternice 50 de branduri românești, demersul nostru curajos început în urmă cu patru ani, a prins rădăcini. A luat amploare. În fiecare an, cartea și topul sunt așteptate cu interes atât de consumatori, cât și de companiile care au început să înțeleagă că puterea unui brand constă în perseverență și o strategie pe termen lung. Mai mult ca oricând, consumatorul se întoarce către brandurile românești și începe să aprecieze unicitatea și valoarea unui astfel de produs.’ declară Marta Ușurelu, redactor-șef  Biz.

În Topul brandurilor românești din 2013 există 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG și Jidvei. Cele mai spectaculoase creșteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai puțin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare și de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continuă și consistentă. Tot în topul creșterilor se află și Dero, Doina, Petrom și Frutti Fresh.

Acum, să vorbim despre bere, că aici ne doare. Anul trecut povestea colegu’ Sorin următoarele: Primul brand de bere din top este Timişoreana abia pe locul 39, urmată de Ursus pe locul 41. Nu doar că sunt foarte mirat de poziţionarea slabă a celor două branduri de bere în acest clasament, dar sunt uimit că Ursus nu a reuşit să depăşească Timişoreana deşi, în 2012, brandul Ursus a surclasat (în opinia mea) în mod categoric brandul de bere Timişoreana la capitolul promovare, marketing, vânzări, implicare socială  ş.a.m.d. Următoarele beri în top sunt Bergenbier pe locul 43Ciuc pe locul 45Ciucaş pe locul 47Bucegi pe locul 48 şi Silva pe locul 49.

Un calcul simplu ne arată că în top erau 7 (șapte) branduri de bere. 7 din 50. Dacă anul trecut Sorin spunea despre Timișoareana că-i abia pe locul 39, mie îmi revine datoria ingrată de a vă spune că Timișoareana mai are două branduri și părăsește topul. Din 7 branduri de bere (câte se îngrămădeau în top anul trecut) abia ne mai lăudăm cu trei, toate clasate mai slab decât anul trecut. Astfel, avem Ursus pe locul 45, Timișoreana pe locul 48 și Bergenbier pe locul 50. Dacă Sorin era supărat anul trecut, eu ce să mai spun?

6KpGPAi

Despre Alexandra Blas

Un comentariu

  1. adică se confirmă iarăși că ursus a stricat un brand puternic ca „Timișoreana”!

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>