Dacă te ne uităm la consumul anual de bere din occident, e ușor să întelegem de ce o piață așa imensă, precum cea asiatică ar provoca dispute aprinse între brandurile de bere.
Momentan, în Asia se consumă 17 litri de bere pe an pe cap de locuitor, pe când media globală a consumului de bere depășește 30 de litri, campionii en titre fiind cehii cu 135 de litri. Ca idee, în Africa, alt continent in continuă creștere economică, se consumă doar 8 litri de bere pe an pe cap de locuitor.
Experții susțin că viitorul imediat al industriei berii depinde de exploatarea pieței din Asia, iar pe termen lung de piața din Africa. Miza este mare, căci preconizările spun că, până în 2016, va crește consumul anual cu 3,8% în Asia și 4,6% în Africa, în condițiile în care consumul în Europa Occidentală consumul de bere a scăzut cu 0,5%.
Aceeași experți susțin că vânzările vor crește odată cu apariția celor două noi piețe, iar după consolidările din rândul brandurilor de bere survenite în urma crizei, există și ofertă pe măsura cererii.
În 1998, primele 10 companies accounted acopereau doar 34% din piața mondială de bere. În 2012 acoperă peste 60%. Iar primele patru branduri de bere din lume (InBev, SABMiller, Heineken și Carlsberg) aduc jumătate din venitul înregistrat în industria berii.
Potențialul de creștere al consumului din Asia este în mare parte împărțit între China, Vietnam și India, cu precizarea că 1 din 4 pint-uri de bere consumate la nivel mondial, e consumat în China. În Africa, doar anul trecut consumul de bere a crescut cu 7%, iar întreg continentul reprezintă 5% din piața mondială de bere. Ca răspuns producătorii mari, precum SABMiller și Heineken, pompează bani din greu pentru a se dezvolta în piețele emergente.
Poftim și-un reportaj al celor de la Reuters: