21 octombrie 2017

Oana Zainescu, designer: „Mi se pare foarte greu sa faci un packaging de bere care sa iasa in evidenta”

Oana este o fată tare simpatică, am avut ocazia să ciocnesc nişte beri cu ea de mai multe ori şi nu ai cum să nu ne molipseşti de la râsul ei şi de la felul ei de a fi :) Ea este genul de om cu care îmi place mie să îmi beau berea. Adică ne distrăm când este să ne distrăm, dar când trebuie să muncim apoi rupem gardul, ca să zic aşa! Despre partea cu munca i-am adresat câteva întrebă. La care mi-a răspuns cu o promptitudine foarte profi :)

Cine esti si de ce faci ce faci? :D (ca sa inteleaga cititorii cu cine stam de vorba, desigur :D)
zaineascaSunt Oana Olaru-Zainescu, zaineasca pe numele meu de designer si blogger. Sunt graphic designer, art director, cum credeti voi ca suna mai bine. Am o experienta de peste 12 ani in publicitate si de un an sunt freelancer. In general fac de toate in materie de design, dar marea mea pasiune va ramane intotdeauna packaging-ul. Ador sa lucrez pe domeniul asta, petrec de 3 ori mai mult timp in supermarket decat oricine pentru ca ma opresc la standuri sa admir produsele. Acum cateva saptamani, la magazinul de cartier, am gasit un suc pe raft pe care il facusem eu. Atat de incantata am fost incat m-am laudat cu el inclusiv la vanzatoare. Norocul meu e ca fetele ma cunosc. :)

Spune-ne despre ultimele tale lucrari pe domeniul berii.
Mi se pare foarte greu sa faci un packaging de bere care sa iasa in evidenta. Cu atatea branduri pe raft trebuie intr-adevar sa gandesti ceva iesit din comun. In general particip online la diverse concursuri de design. Multi designeri nu sunt de acord cu acest tip de munca, „speck work”, pentru ca nu ai garantia unui castig, dar pe mine ma tine in priza si ma motiveaza sa intrec toti ceilalti concurenti. Mai si castig uneori, iar atunci satisfactia e cu atat mai mare. Mai jos gasesti variantele cu care am participat la ultimul concurs. Inca de la inceput, clientul a cerut ceva iesit din comun. Fiind o bere noua, a vrut sa iasa in evidenta si sa nu aiba acelasi ambalaj clasic. Go crazy. E impulsul pe care toti ni-l dorim. Dar, de multe ori, clientul alege la final ceva total diferit. E o loterie, dar, cum am mai spus, e misto sa te joci cateodata, in limita timpului, bineinteles, pentru ca ies chestii faine.

beer1

 

beer2

beer3

Mai ai si alte lucrari pe zona asta de bere?
Una din lucrarile care si acum ma face sa zambesc, e una tare veche. Nici nu stiu daca a mai iesit berea aia vreodata. Dar numele era genial: Big Tiddy Beer. Asa ca am creat o eticheta de mai jos. Un personaj cu ochii mari si cu mustata. Exact asa cum imi imaginam fata consumatorului cand aude numele berii. Si o comanda. :)

1588454-image-beer-bottle

Ce bere preferi? Pentru ca stim din surse sigure ca iti place :D
Poate o sa fie o surpriza, dar berea mea preferata e Kaiser. Imi placea tare mult pentru ca mi se parea putin mai dulceaga. Din pacate, a disparut din baruri si n-am mai auzit de ea de ceva vreme. Oare ce-o fi patit?

Daca ar fi sa alegi o culoare care sa reprezinte dragostea iubitorului de bere pentru bere, care ar fi aceasta? :)
O culoare pentru bere? Ma bucur ca m-ai intrebat asta. Ca designer as putea sa-ti dau un cod Pantone, dar doi tineri creativi din Elvetia – si bautori de bere – au creat un Beertone, adica un pachet de culori pentru fiecare bere. „Because beer comes in more colors than yellow or blurry… ” si cred ca orice bautor de bere ar trebui sa-l aiba.

Orice mai vrei sa ne spui, asta ca un felde guler de spuma pe halba interviului!
La final mai am un singur lucru de zis, vorba aia: Nicio poveste faina nu o inceput cu „si, eram intr-o zi cu niste prieteni la un suc„…

Despre Cristian China-Birta

3 comentarii

  1. Ce naşte din pisică … bea bere!

  2. Ola mi-a placut interviul, felicitari pentru curajul de a incepe o cariere pe cont propriu.. Iti urez mult succes

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*