17 noiembrie 2017

Ursus Breweries a lansat raportul de dezvoltare durabilă pentru anul financiar 2014-2015

Ursus Breweries a lansat în cadrul Galei Romanian CSR Awards cel de-al patrulea raport de dezvoltare durabilă al companiei. Raportul corespunzător anului financiar 2014 – 2015 este al doilea raport Ursus Breweries validat de către Global Reporting Initiative – GRI G4.

Acesta prezintă progresul companiei în materie de raportare non-financiară, înregistrat la nivel operațional, social și de mediu, în continuarea concluziilor consultărilor publice cu reprezentanți din toate comunitățile în care compania este prezentă, ce s-au desfășurat anul precedent.

Structura raportului continuă, de asemenea, modelul lansat în anul financiar anterior, informațiile fiind structurate în capitole ce definesc chiar industria în care compania activează – BERE: Berea, afacerea noastră; Elemente de mediu; Responsabilitatea noastră; Elementul uman / BEER: Business, Environment, Employees, Responsibility.

Deși menține matricea de materialitate și structura documentului nealterate, raportul aduce cu sine două noutăți. Prima dintre acestea se referă la deschiderea unui canal de comunicare directă al companiei față de consumatori, clienți și cititori, prin intermediul formularului de feedback de la finalul raportului.

A doua noutate se referă la faptul că raportul prezintă progresul asupra fiecărui angajament al companiei, asumat în urma procesului de consultare publică din anul financiar precedent și comunicat în mod transparent în raportul anterior de dezvoltare durabilă. Aceasta din urmă depășește substanțial cadrul formal al raportării non-financiare și reprezintă o dovadă de respect și responsabilitate față de toți partenerii companiei, și o inițiativă pe care Ursus Breweries o întreprinde în mod voluntar.

O noutate care vine în întâmpinarea opiniilor exprimate de parteneri, ca parte a procesului de consultare publică, o reprezintă decizia Ursus Breweries de a extinde programul de burse și premii de excelență, după modelul derulat în Cluj-Napoca, și către celelalte comunități în care compania este prezentă cu o unitate de producție: Brașov, Buzău, Timișoara.

Câteva dintre rezultatele înregistrate de companie în anul financiar 2014 – 2015 sunt:

  • 160 de ore de formare profesională oferite angajaților Ursus Breweries;
  • 76% dintre produsele și serviciile sunt achiziționate de pe piața locală;
  • Implicarea angajaților în acțiuni de voluntariat prin participarea la cea mai mare inițiativă de curățare a zonelor în care deșeurile au fost aruncate în spațiul public – „Let’s do it, Romania!”;
  • 6% îmbunătățire a utilizării eficiente a apei în procesul de producției a berii în cadrul Ursus Breweries, ajungând la un consum de 3,05 hl de apă pentru 1 hl de produs;

În 2015, raportul de dezvoltare durabilă al Ursus Breweries pentru anul financiar anterior, 2013/2014, a primit o serie de recunoașteri și premii: Diplomă de Excelență la Romanian PR Awards, în cadrul categoriei Raport Anual; locul I în cadrul primei ediții a competiției Green Frog din România, organizată de Deloitte și dedicată identificării și recunoașterii excelenței în materia raportării non-financiare. Mai mult decât atât, Ursus Breweries a primit si Distincție la nivel european în cadrul aceleiași competiții și a fost declarată ca fiind a treia cea mai responsabilă companie din România.

Ursus Breweries

Despre Alexandru Ion

Nu cred că există "un moment potrivit" pentru a bea bere; ci doar o bere potrivită pentru fiecare moment. Scriu pe malaezu.ro, sunt student la comunicare și un entuziast când vine vorba de filme.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*