17 noiembrie 2017

Campania „Alcoolul nu te face mare”, din nou la start

Poliția Română, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, cu sprijinul Asociației Berarii României, lansează o nouă ediție a campaniei adresate liceenilor, Alcoolul nu te face mare.

Cu obiective bine definite: informarea liceenilor despre efectele negative ale consumului de alcool sub vârsta de 18 ani și responsabilizarea reprezentanților magazinelor din proximitatea liceelor privind obligația de a nu comercializa băuturi alcoolice minorilor, ediția de anul acesta a campaniei este gândită ca un proiect pilot, adresându-se pentru început elevilor celor 29 de licee din Sectorul 1 al capitalei.

Informarea adolescenților cu privire la cele mai bune măsuri pe care le pot adopta pentru evitarea unor situații de risc și implicarea lor în activități cu caracter educativ constituie repere permanente ale activității de prevenire dezvoltate de Poliția Română. Campania Alcoolul nu te face mare răspunde dezideratului nostru, ediția de anul acesta aducând elemente care provoacă elevii să se implice în găsirea unui limbaj creativ pentru a comunica propriilor colegi informații legate de efectele negative ale consumului de băuturi alcoolice”, a declarat Comisar-șef de poliție Constantin Stroescu.

Programată să se desfășoare în perioada aprilie – noiembrie 2016, ediția de anul acesta a campaniei Alcoolul nu te face mare va avea două etape:

  • Etapa de informare a liceenilor privind efectele negative ale consumului de alcool sub vârsta de 18 ani (aprilie – iunie 2016): această etapă va fi susținută concomitent prin: punerea la dispoziția părinților a unui ghid de lucru cu adolescenții; organizarea de ore speciale de dirigenție pe tema efectelor consumului de alcool în perioada adolescenței; lansarea unui concurs prin care liceenii sunt invitați să creeze un afiș tematic cu mesajele campaniei.
  • Etapa de responsabilizare a reprezentanților societăților comerciale amplasate în proximitatea liceelor privind obligația de a nu vinde băuturi alcoolice minorilor (septembrie – noiembrie 2016). Această etapă va presupune distribuirea afișului realizat de elevi, desemnat câștigător în urma concursului, către unitățile comerciale adiacente liceelor de pe raza Sectorului 1 al capitalei. Distribuirea se va realiza în mod direct, prin înmânarea afișului direct la magazin, precum și în cadrul unor sesiuni informative găzduite de licee și organizate de către Poliția Română, cu participarea activă a elevilor, profesorilor și a reprezentanților unităților care comercializează băuturi alcoolice, situate în apropierea liceelor.

Lansarea campaniei a fost precedată de realizarea unui studiu în rândul liceenilor din Sectorul 1 al capitalei prin care s-a dorit evaluarea atitudinii acestora vizavi de consumul de alcool. Studiul a fost realizat de către Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, din cadrul Poliției Române.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București salută și susține demersurile menite să completeze eforturile pe care instituțiile de învățământ le fac în mod susținut în direcția informării și educării elevilor pe o temă care le poate afecta nu doar performanțele școlare actuale, dar și evoluția ulterioară, în calitate de adulți. Ne bucurăm că și anul acesta gradul de implicare a elevilor în transmiterea mesajelor este semnificativ, prin invitația de crea chiar ei un afiș adresat colegilor lor, și avem convingerea că receptivitatea lor va fi pe măsura misiunii care le-a fost desemnată“, a completat Ionel Florian Lixandru, Inspector școlar general ISMB.

Educația este cea care deține un rol cheie în schimbarea atitudinii față de consumul de alcool a adolescenților. În acest context, campania Alcoolul nu te face mare are în primul rând rolul de a pune la dispoziția liceenilor informații pe această temă care să îi ajute să decidă în cunoștință de cauză dacă momentul în care curiozitatea devine prea mare își are sau nu rostul și care pot fi consecințele imediate sau pe termen lung.

Totodată, credem că doar prin acțiuni comune ale părinților, profesorilor și chiar ale adolescenților putem produce schimbările pe care ni le dorim. Anul acesta ne-am propus să facem un pas chiar mai departe, implicându-i în demersul nostru inclusiv pe comercianți, cei care printr-un singur gest pot avea un rol decisiv în oprirea accesului minorilor la băuturile alcoolice, solicitându-le un act de identitate. Gest care ne-am dori să devină o obișnuință.”, a adăugat Ciprian Sandu, Public Affairs Manager Asociația Berarii României.

alcoolul nu te face mare

Despre Alexandru Ion

Nu cred că există "un moment potrivit" pentru a bea bere; ci doar o bere potrivită pentru fiecare moment. Scriu pe malaezu.ro, sunt student la comunicare și un entuziast când vine vorba de filme.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*