21 octombrie 2017

Știați că berea ne poate ajuta în lupta cu insomnia?

Lipsa somnului poate avea efecte serioase asupra organismului. Scăderea capacității de muncă și schimbările de dispoziție sunt doar două dintre acestea. Insomnia nu trebuie ignorată, atenționează specialiștii care le recomandă persoanelor care se confruntă cu această afecțiune să își schimbe modul de viață. Iar schimbarea trebuie să înceapă mai întâi din farfurie!

Nutriționiștii au întocmit o listă cu băuturi și alimente care joacă un rol important în menținerea și creșterea calității somnului. Berea, consumată în cantități moderate, ceaiul de levănțică, lintea și semințele de susan fac parte din categoria alimentelor-aliat în combaterea lipsei somnului.

Un consum moderat de bere poate contribui la combaterea insomniei.

Scăderea calității vieții este un efect direct proporțional cu severitatea insomniei. Printre consecințele lipsei somnului asupra organismului, medicii menționează și diminuarea randamentului intelectual, alterarea capacității de memorare și instalarea depresiei. Nutriționiștii consideră că un rol important în calitatea somnului îl joacă și alimentația. Printre recomandările acestora se numără și consumul moderat de bere, cu potențiale beneficii în lupta cu insomnia.

Carența de triptofan din alimentație, un aminoacid indispensabil care nu poate fi sintetizat de organism, ci trebuie introdus prin dietă, afectează nivelul de melatonină și serotonină, unul dintre efecte fiind și insomnia. Consumată cu moderație, berea poate fi de ajutor în combaterea acestei afecțiuni, datorită conținutului redus de alcool și hameiului, sursă pentru acizii lupulonic și humulonic care au acțiune soporifică.

Un pahar de bere înainte de culcare poate ajuta la relaxarea vaselor de sânge, ceea ce induce somnul. Prin relaxarea vaselor de sânge presiunea arterială scade, ritmul cardiac devine mai lent, iar starea generală a organismului se îmbunătățește” a explicat dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Specialiștii în nutriție atenționează asupra faptului că secretul obținerii efectelor benefice ale berii asupra organismului constă în moderație. De aceea, consumul recomandat de bere în cazul femeilor este de 330 ml și de 660 ml în cazul bărbaților.

Hamei si bere

Despre Alexandru Ion

Nu cred că există "un moment potrivit" pentru a bea bere; ci doar o bere potrivită pentru fiecare moment. Scriu pe malaezu.ro, sunt student la comunicare și un entuziast când vine vorba de filme.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*