24 iunie 2018

4 metode simple pentru a combate astenia de primăvară. Cu nițică bere :)

Odată cu trecerea iernii, organismul resimte schimbările de temperatură. Se instalează astfel astenia de primăvară, o stare caracterizată prin lipsa de vitalitate și oboseală generală.  Carența de vitamine este unul dintre semnalele pe care corpul ni le transmite pentru a ne informa că trebuie să ne reintrâm cât mai repede în formă.

Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, oferă câteva recomandări pentru a trata această problemă și a reveni la un stil de viață activ și sănătos:

Trecerea bruscă de la temperaturi sub 0 grade la temperaturi de peste 10 grade ne solicită organismul, acesta fiind nevoit să se adapteze rapid la schimbările meteo. De aceea, corpul trebuie să își ia necesarul de nutrienți și vitamine dintr-o alimentație echilibrată. De asemenea, sportul și odihna corespunzătoare nu trebuie neglijate pentru a trece cu succes peste aceste provocări.

Alimentația echilibrată

Consumul de legume verzi care apar odată cu încălzirea vremii completează necesarul de vitamina C al organismului.  Urzici, ștevie, usturoi verde, ceapă verde, lobodă, leurdă, mărar, toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind în același timp hipocalorice, rehidratante și mineralizante.

Berea, sursă bogată în vitamina B

Berea este singura băutură cu conținut de alcool în care se regăsesc vitamine de tip B cum sunt niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) si acidul folic (B9).

Cu o influență dovedită asupra stării de bine a organismului, vitaminele de tip B prezente în bere pot oferi consumatorilor acestei băuturi o protecție suplimentară împotriva bolilor cardiovasculare. Astfel, studii științifice indică faptul că vitaminele B6 si B9 pot furniza băutorilor de bere o protecție în plus împotriva bolilor cardiovasculare, în comparație cu consumatorii altor băuturi alcoolice.

Un consum moderat de bere înseamnă o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați şi 330 ml/zi pentru femei, cu o concentrație alcoolică de maxim 5%.

Exercițiile fizice periodice

În urma practicării diferitelor sporturi, se stimulează producerea de serotonină (hormonul fericirii) și endorfină, două substanțe care generează o stare de bine în tot organismul.

Odihna corespunzătoare pentru recăpătarea energiei

Pentru o refacere completă a celulelor este nevoie de un somn de 7 – 8 ore pe noapte. În urma eforturilor corpului de a se adapta la noile condiții, o odihnă corespunzătoare asigură recăpătarea energiei și un tonus de invidiat. De asemenea, berea, chiar și cea fără alcool, conține substanțe provenite din hamei care asigură un somn mai odihnitor.

Despre Cristian China-Birta

Un comentariu

  1. Cu toate astea ne gandim ca pur simplu avem nevoie de ceea ce se numeste un stimulent pentru somn, si cel mai bun e berea uneori… pentru mine practic uneori imi provoaca energie:))

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*